måndag 30 november 2009

150 dagar

För 15o dagar sedan var det den 1 juli.

Igår var det första advent.

Igår gick jag på
Första Advents-gudstjänst i Korskyrkan,
efter det var det
Kyrkkaffe med pepparkaka och saffransbulle.
Det delades ut lotter till alla kyrkkaffe-fikare och, vet ni, jag vann. Jag brukar aldrig vinna, eller Pappa säger att jag alltid brukar vinna, men det är inte min uppfattning..
Vinsten som jag valde var en receptbok, "Bästa Bullarna", den är lite rolig.

Sen åkte kyrkkaffe-gänget till McDonalds och senare vidare till Wadköping och adventsmarknaden.
(Jag letade förgäves efter en klass från KarlJohan som sjöng julsånger, men som sagt, förgäves, jag hittade dem inte... (Vår klass stod för julsången i Wadköping, för, få se nu.. 4 år sedan)

hm, och nu är det måndag, och jag och Alex ska dricka kaffe och äta macka på Wayne's samtidigt som vi blickar ner på Våghustorget.

Sen ska jag vidare till Shopen och jobba lite.

- - -

Jag strök mina kläder igår, och innan ja la in dem i garderoben skrev jag upp vissa plagg på "kläder-att-ta-med-listan".

Inga kommentarer: