fredag 6 november 2009

Det finns för mycket sånger om kärlek

Lite musiksnuttar från städmusiken denna fredagseftermiddag.

"Do you really want me, am I really special? If you really want me, don't make me wait too long"
Robyn

"But I can't turn back time, and I can't make you mine, it's impossible"
Måns Zelmerlöw

"If a bird can sing with a broken wing
You'll learn to bend when the wind blows
The leaves may fall, but the trees stay tall
This is a bump in the road
Don't give up, you will make it
Don't give up, you will make it"

Erik Hassle

"Sweet is the smile that paints your lips,
Happy are those jeans to be shaping your hips, it's true,
I'm stuck on you,
Lucky is the shirt that covers your chest,


Sweet miss Blue, how do you do
Sweet miss Blue"
Vincent

"Vad spelar det för roll om jag vill ha dig,
om jag ändå aldrig får det jag vill ha?
Vad spelar det för roll om du förstår mig,

om det ändå aldrig kan bli du och jag?
(och jag)Oh ja ja ja ja jag."
The Poets (Jimmy Jansson)

"Once I met this boy, he seem to have it all,
but I (nåntingnånting) scared this sweetheart away, 'cause he was gone the next day.
Deep down I know, I'm not a stupid girl.
But still I make all those mistakes.
I know there's a lot of stupid girls in this world,

but I don't want to be like them."
Miss Li

"I know you want me, you know I want ya"
Pitbull

och till sist;
"Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?"
Melissa Horn


"Det finns för mycket sånger om kärlek, och för lite sånger om mat"
Electric Banana Band

tycker ni inte det?
att det finns för mycket sånger om kärlek?

3 kommentarer:

elka sa...

Det finns iaf för lite sånger om mat... Men snapp vilken killer vincent har... finns det nån brud som inte skulle falla för dom raderna? ;)

Belle sa...

eller hur! ;)
Skönaste låten

Saranils sa...

hade du skrivit en till hade jag blivit deprimerad =/ :P

ja du märker vilket humör jag är på nu, hehe