fredag 12 februari 2010

You don't need matches to make something burn

En bra sak jag gjorde idag:
Gick till Fitness Center.
30 minuter på löpbandet, 20 minuter på en spinningcyckel.
Jag kommer säkerligen ha tränignsvärk imorgon, för det var väldigt längesedan som jag sprang.
Jag var väldigt nära att inte gå dit, eftersom vädret har varit grått idag. Och om det duggar lite, då lockar det att vara hemma istället för att gå ut igen. Hemma, ja, vi kallar det hemma.

Jag fick tillbaka logic-provet också. 87 procent. Helt okej. Ett slarvfel, och tre fel-fel.
och vi har två logic-läxor den här helgen.
En av dem är 10 extra credits. Så om jag gör den så har jag "råd" att slarva lite på "final exam" också.

Innan logicen slutförde jag och Brianna vår uppsatts om Lilla Sjöjungfrun
och jag åt spagetti och köttfärssås.
(svensk mat, inte från början, men nuförtin')

En kväll när jag skulle sova tänkte jag;
Om det skulle börja brinna, vad skulle jag ta med då?

för det är lite skillnad här. Om det skulle brinna hemma i Sverige då känns t.ex. inte kläder så viktiga, det kan man ersätta. Men här; det skulle vara så snopet att lägga massa pengar på kläder... ?

1. Passet
det skulle ju vara så krångligt att få tillbaka det. Utan pass. då är jag fast här.
Men det är klart, det finns ju svenska ambassader.

2. Kläder eller dator?
Kläder har jag ju redan motiverat varför.
Datorn känns som kontakten med familj och vänner, men samtidigt så sker ju det över internet och det finns ju överallt. Och om jag skulle greppa datorn, då skulle jag troligen inte rycka med mig sladden i paniken, och då skulle ju datorn vara värdelös. På tre minuter hinner man inte göra mycket på datorn.
men det är klart, då är bilderna räddade.

På tal om bilder, jag undrar om jag har sparat mina Student och Bal-bilder någonstans

Nu är det TV-Torsdag. Grey's Anatomy,
jordgubbste och smörgås.

Jag kallar det inte Kvällsfika,
för jag dricker te ensam och inte tillsammans med de andra.

Inga kommentarer: