måndag 1 februari 2010

Densamme

"Du ar den samma, igar, idag och i evighet"

Men jag forstar inte.
Jag tycker inte Gud ar den samme igar och idag.
Gamla Testamentet ar konstigt.
Gud ar konstig.

Men det ar val tur att jag ar jag,
och inte behover forsta.
Tur att man inte ar Gud,
eller vad sager ni?

Som ni forstar sa sitter jag i bibblan just nu. Jag har precis skrivit ut en jattedalig dikt.
Jag ville inte skriva under med mitt namn.
Jag vet, jag tar pa det for latt. Men jag har ingen inspiration for engelskan.
Daremot har jag prov pa torsdag, i logik.
Det ska bli kul.

1 kommentar:

Lovisa sa...

ditt inlägg får mig att tänka på en låt av fyra bugg (ett litet band från tp motala, vet inte om du har hört dem...?) "Vilken tur att inte jag är Gud (de andra svarar) Ja vilken tur att inte du är Gud!. Ja vilken tur att inte jaaag är Guuuuud!"

vilken tur att inte vi är Gud, hade varit alltför jobbigt. ;)