måndag 8 februari 2010

alltid därframme i tankarna

Jag hamnade i bibblan.
Här läser jag om Högskoleprov och LiTH vs. KTH


Jag tycker LiTH känns lite bättre. På något sätt.
Kanske för att det inte är Stockholm,
men ämnena låter roligare när man läser om utbildningen på LiTHs hemsida än KTHs.
Så det blir nog det i höst.

Eller ja, jag ska söka dit i alla fall. Om jag kommer in, det får vi se sen :)
Jag har också funderat;
Kanske jag ska chansa och sätta en läkarutbildning som förstahandsval, det kommer ju ändå ändras nu. Hösten 2010. Med meritpoäng och sånt där.


Men så tänker jag,
nej, jag märker ju nu att jag är "avundsjuk" på alla som läser matte.
Att jag saknar matten och fysiken.
Så jag kanske inte bara intalade mig under gymnasietiden, jag kanske till och med tycker det är kul.

Men högskoleprovet ska jag nog göra ändå.
Anledning? Vet inte. Jag behöver det nog inte, och även om jag skulle vilja söka in till läkare så skulle jag ändå inte skriva 1,9
så....?

Men det kan vara kul att testa om det går bättre andra gången.
och om engelskan går bättre efter tre månader i Washington.

Bio ikväll
med Vincent, Warren och Mahad m.fl.

1 kommentar:

elka sa...

läkare... känns som att de e några som sagt nått om de... ;)