torsdag 25 februari 2010

det tog hårt

Jag sa ju att den här dagen skulle bli bättre.
Trots den sena insomningstimmen, (på grund av hockeymatchen och bearbetningen av förlusten..) så är jag mycket piggare och gladare idag. Tummen upp.
och kanske är det för att mitt hår är lite mer samarbetsvilligt idag.

Vi tittade på matchen hemma hos Vincent och Warren.
Men igår. Fy vad surt.
Aldrig har en förlust känts så här jobbig. Aldrig.
Det var nästan så att jag ville gråta när slutsignalen ljöd, men istället började jag skratta. Skratta av besvikelse och på grund av att det tog så hårt på mig. Jag skrattade åt att matchen var så viktig.

Det finns inga ord.
besvikelse

"Jag känner på mig att nåt kommer hända snart"
och efter max 17 sekunder får Tre Kronor in pucken i 'kassen'.

Tänk om engelsktalande idrottsmän skulle kalla klubban lollipop istället för stick. Det vore lite kul.
Men nej, skoja inte om hockey nu. För nu ska vi sörja lite till.

Torsdag.
jag måste jobba med min uppsatts idag. . .

5 kommentarer:

Saranils sa...

hockeyn, skojja inte. Det var inte en bra början på min dag.

elka sa...

Ne de va ingen bra början på dagen. Men ja kommer ihåg två andra förluster som var värre. En va i förra årets final serie mot fulestad. Men den värsta var 2006 semifinal mot fulestad. Hv ägde matchen men släppte in fulingarna mot slutet och bara några sekunder ifrån slut signal så tappar Björn Melin pucken som siste man o en fuling gör mål o går till final. De gjorde så ont, så ont, så ont i flera veckor. De tog minst en vecka innan man kom ut ur chocken. Det är helt sant. Det är nog den värsta förlusten hitintills.

Belle sa...

Äh, det var säkert snyggingarna värda. ;) Haha, nej jag ska inte strö salt i såren.
Ja, jag har ju inte haft ett lika långt hockeyliv som ni ;)

Saranils sa...

åh, inte konstigt att ditt värsta minne är mitt bästa ;)
Melin var ju så smart att försöka sig på en dragning vid blå =P
Och när Rickard Wallin satte den seda med 7 sec kvar. åh =D

men ska ja vara ärlig hade jag gett upp den matchen..

elka sa...

usch du behöver låta mej uppleva det hela igen. Den matchen var ju redan vunnen o guldet i finalen sen lätt att vinna. men ne fulestad gör det ist. som du förstår så e de svårt att gilla dom. men i år så ska guldet hem igen!