fredag 5 februari 2010

Some Folks

Fredag

"Ave, ave, verum Corpus"
"Long live the merry, merry heart that laughs by night and day, like the Queen of Mrith, no matter what some folks say."


Folktones and Classical pieces.
Det är det vi sjunger under körtimmarna. Mycket roligt :)
Efter kören gick jag mot bibblan för att slutföra Analysen tillsammans med Brianna. Men hon var sen så jag fick vänta ett tag. Jag träffade Mahad och Anton utanför bibblan. Anton ska till IKEA i helgen, där har de tydligen Swedish Foodshop, eller vad det nu kallades. Där har de Herrgårdsost(!) och Kexchoklad och Kanelgifflar.

Gah, vad jag saknar den goda Herrgårdsosten.
Men det är bara några veckor kvar tills jag får äta en god ostmacka. Vet ni förresten att jag hittade mörkt bröd i Fred Meyer? Jag har inte smakat på det än, eftersom jag fortfarande har kvar utav mitt vita luft-bröd. (vilket har räckt rätt så länge eftersom jag är rädd att det ska göra mig tjock om jag äter mer än en skiva per dag. haha. Jag vet, jag är för töntig ibland)


Men Brianna kom tillslut och vi skrev ut vårt första utkast till Analysen. Vi pratade dater (eller dejter). Hon ska också ut på date ikväll. Och så ska jag, tror jag. haha. Fast jag menar det kallas väl det bara för att jag är i USA. Men han kommer och hämtar mig klockan 6. Så ja, lite av en date är det väl.. Jag säger som Lasse Lindh; "Varför är man alltid en j**a nybörjare på sånt här?"

Ibland saknar jag mina goa tjejvänner där hemma extra mycket (ni vet vilka ni är). Åh, vad jag längtar tills jag kommer hem igen. När vi kan gå ut och dansa, när vi kan köra guitar hero, när vi kan gå på bio-dejter med filtar, när vi kan prata killar (ojoj, vilken höst vi hade!) när vi kan... bara vara. Love you guys.

Sedan följde jag med Brianna, Brenda och Yasmine till parkeringsplatsen. (Det är så många som kör bil här så många studenter får parkera långt bort och sedan ta en minibuss till skolan...) Vi åkte till Subway och åt lunch. Gott.

Dollarn har gått upp.

2 kommentarer:

SaraJ sa...

haha ja lasse har mycket kloka ord;P men kommer gå fint:)

Saranils sa...

Saknar dig! <3

Melodifestivalen ikväll, yeah
man kan ju hoppas på att en låt är någorlunda okej i alla fall^^