onsdag 24 februari 2010

Hey there Delilah

Mobilalarmet går igång.
Gitarrintrot till låten "Hey there Delilah" börjar spelas och jag vaknar.
Den här morgonen ligger mobilen på golvet, eftersom den har laddats under natten.
Mobilen ligger vid fotändan av sängen och därför, efter att ha lokaliserat ljudet (den ligger ju inte på byrån som den brukar...) sätter jag mig upp. Sedan lutar jag mig över sängkanten, för att sträcka mig efter mobilen. Min säng är hög, typ 30-40 cm ner till golvet så jag får sträcka på mig för att få tag i mobilen. Men jag får inte luta mig över för mycket, för då faller jag huvudstupa ner från sängen, och vilket uppvaknade det skulle bli. Men den här morgonen var inte allt som vanligt, mina båda händer, och alla fingrar, "sov". Jag sträcker mig efter mobilen och får tag på den tillslut, efter att ha trasslat ut sladden, och försöker trycka på knapparna så att alarmet kan stängas av. Men jag misslyckas totalt, mina fingrar vill inte lyda, det var jätteobehagligt. Att inte ha "kraften" att trycka på en knapp på mobilen, och dessutom vara nära på att ramla ner från sängen, med huvudet före.

Ja, det var mitt uppvaknande på tisdagen.

Idag är det onsdag, och det regnar, är lite kallt och mitt i veckan.

3 kommentarer:

elka sa...

HAHAHAHAHAHA.. de kunde ha slutat riktigt roligt :) synd att du hade kvar balanssinnet :( ;)

Belle sa...

synd? Nej, jag tycker det var tur jag ;)

elka sa...

Ja men du o ja har inte riktigt samma synd på det här... :) vi har inte samma agenda här i livet :P