torsdag 4 februari 2010

spinnade

Så, då var filosofiprovet skrivet.
Jag chansade på vissa frågor.
Jag försökte tänka logiskt, men det var t.ex. svårt bestämma vilken typ av Fallacy det var. Och kan en slutsatts vara valid, är det inte hela argumentet som är valid (giltigt)?

Så 50/50-metoden, och uteslutningsmetoden användes idag. Men bara på några få frågor i sektion 1 och 2, resten av provet, där man skulle översätta till symboler eller använda truth-table, gick nog bra. Hoppas bara att jag inte slarvade till några T eller F nånstans.
Eller skrev något Trauls or Frues.

Så inget logik-plugg idag. Och jag och Brianna är nästan klara med vårt första utkast av Analysen som ska lämnas in på måndag. Vi ska slutföra den imorgon. Så jag är fri idag. Inget som jag behöver plugga, och så lär det nog förbli över helgen.

Så idag var jag i Fitness Center och spann/spinnade (som vi kallade det när vi var gymnasieelever på Risbergska Skolan)
20 minuter spinning,
15 minuter tramp/springmaskin.
Balett i måndags, Body Toning i tisdags och (lite jobbigare dans) jazz i onsdags.
Jag känner mig redo för helgen. Som oftast brukar innehålla lite onyttigare saker än veckorna.
Det är ju ändå helg.

När jag pratade Mahad och berättade vilka kurser jag tar;
- Dans och Body Toning? Försöker du kommer i shape här eller? haha, då har du kommit till fel land!
- haha, ja jag vet.

Torsdagskväll:
Tjejmiddag och chat på Teriakye Place vid Lea Hill
och Grey's Anatomy

Jag ska försöka skriva 1.9 på högskoleprovet ;)

Gush, Grey's Anatomy är så galet bra!
och jag vill inte att det ska vara fredag.
Sara jag behöver dig ;)

Inga kommentarer: