söndag 7 februari 2010

Thunderbirds

På helgerna går det upp och ner. Ibland är jag så glad att jag är här. Men ibland vill jag bara säga; Nej, nu räcker det! Ta mig hem till Örebro.

Jag har hört att melodifestivalen har dragit igång, och att Ola och Salem al Fakir gick vidare till finalen. Det låter som bra namn, hur låtarna är vet jag inte, jag har inte hittat dem på internet än. Men jag ska försöka imorgon eller lite senare.
Just nu; Jay Sean


Men hockeymatchen var superkul.
"I love hockey", sa jag till vännerna som åkte med på matchen när vi småpratade om hockey och matchen och så. Amerikansk Hockey.

Få icingar, få avblåsningar, men inte överdrivet mycket fighter. Jag kan nog inte säga att de bråkade mer än svenskarna, men domarna tillät mer.
Till exempel så var det en Portland-spelare som gick på en Seattle-spelare så han flög ner i isen, utan att domaren blåste av. Och "hookingar" som var riktigt taskiga.
Det var faktiskt bara hm, en, två, tre, fyra utvisningar.
Få tycker jag, tror jag.

och domarna hette
Carlson, Knorr och Papp.

:) det tyckte jag var lite roligt.
och sämre pausmusik. WMCI var nog den bästa.

Innan matchen åt vi på Johnny Rocker. Jag, Kuhlan och Andrea.
och i den andra pausen/intermission så köpte jag kaffe.
Dock inte Löfbergs Lila.

2 kommentarer:

elka sa...

haha du e ju skadad ;P men på ett bra sätt!

Belle sa...

att jag är skadad? ja sannerligen! ;)