tisdag 16 februari 2010

President's Day

... är en ledig dag för vissa skolor. Väldigt underbart med en tredagars-weekend.
Men köpcentrum är öppna så därför begav sig kvartetten till Southcenter.
Halva kvartetten var i tid till bussen, den andra halvan fick springa till bussen på grund av sina plantor på Farm Ville. (Asså det där spelet(!) jag har aldrig testat det, men det gör många människor till missbrukare... (?))

Southcenter är väldigt stort, fancy och modernt, och amerikanskt.
"Bara det där kaklet är ju värt hur mycket som helst."
Men utan ljudisolering, så man får skrika till varandra. H&M finns, men de hade inget smink, så jag kunde inte köpa HM-rouge. Och i de andra affärerna hade de inte Loreal, och jag hade inte tålamod och ork att leta upp en ny nyans i ett annat märke. Så jag får gå på jakt efter Loreal/HM-rouge nästa helg.
Jag har fortfarande kvar några småbitar av min rouge, så det ska nog räcka.
och jag måste komma på vad jag vill köpa för bok. "Dear John" kanske.

I Seattles Sportbutik sändes OS, jag tittade på när en av svenska herrarna åkte in på en fjärdeplats i 15 km fristil. Jag vet inte vad han slutade som, men Charlotte Kalla tog i alla fall OS-guld.
och Vincent hittade en Tre Kronor-tröja i en annan sportbutik, roligt.

H&M har väldigt snygga vårkläder. Gush vad jag älskar vårkläder, jag ska shoppa massa när jag kommer hem...
efter H&M åt vi mat; God Thai-mat.
och det måste vara något svenskt att sitta kvar efter maten och låta det "sjunka ner". Warren och Andrea var väldigt angelägna att lämna restaurang-delen, medans jag och Vincent sa gång på gång, två minuter till bara.
Warren klippte sig.
- Don't say anything, don't say anything, ssch! Why are you laughing!?

Imorgon ska jag försöka mig på att göra köttbullar utan ströbröd. Lycka till. Men ja, ett försök är planen så här på måndagskvällen, men man vet aldrig om det blir som man tänkt. Just det, jag måste flytta köttfärsen från frysen till kylen.


Belle

Inga kommentarer: