torsdag 4 februari 2010

I don't know where you going, and I don't know why

Onsdag.

Dagen har väl varit lite småseg får jag nog säga.
Kanske pågrund av vädret som idag såg ut såhär;

Grått och lite småkyligt. Inte som vintersverige, men som en kall höstdag.

Kören var inställd så jag satt i bibblan ett tag innan engelskan och pluggade. Och engelskan är inte lika tråkig längre, det är överkomligt, men ganska konstigt att jag är där egentligen. Jag skulle väl egentligen platsa i en "läs"-kurs istället för "skriv"-kurs. Men så är det :)

Man får verkligen öva sig i småpratet här. Ja, inte bara språket, utan även ämnen och sättet. För jag känner inga liksom. Inte som gymnasiet, eller hemma i Örebro. Man får liksom ha det på den ytliga nivån hela tiden.
"Kören var inställd idag.."
"Jaha!?"
"Ja, så jag pluggade i biblioteket innan det här"
"Jaså, ja, jag har psykologitest efter det här, så jag måste till bibblan efter det här och plugga det sista"
haha, det låter så tråkigt, men det är rätt kul. Men det är klart, ibland saknar jag ju nätverket av vänner.

När jag och Brianna hade arbetat på Analysen så var det en timme kvar till filosofilektionen. Vädret var sämst och jag visste att om jag gick hem och lagade mat då skulle jag inte vilja gå tillbaka till colleget igen. Så jag försökte hitta nån rolig person inne i LC, men jag misslyckades så jag gick hem.

åh, vilken rolig dag! Jag känner verkligen att jag dra ner den genom mitt skrivande. Det låter så patetiskt.
Och inte får jag använda stiftpenna på provet imorgon, nej jag måste använda bläck. Jag hatar bläckpennor! Man kan ju inte sudda ju! Jag blev osäker när jag hörde att jag måste använda bläck, "åhnej, det här kommer inte alls gå bra!". I freaked out, som det kallas.

Dans. Jazz. Countrymusik.
Vi dansade till en Per Gessle-låt idag.
Eller ja, en cover på låten "Listen to your heart".
Låten spelades under den 1-timmes långa uppvärmningen. Det är rättså sköna timmar på måndags och onsdagseftermiddagar.

Inga kommentarer: