onsdag 3 februari 2010

Spare(key)

Dagens lärdom: Det är bra att ha en extranyckel till sin bil.

Mary tappade bort sina bilnycklar under Body Toningen, och där stod hon, med en låst bil, utan nycklar.
och utan någon "Spare".

Men hon hittade nycklarna, efter några vändor från bilen och tillbaka igen. And Loala kunde låsas upp och Mary kunde åka hem, efter att hon skjutsat mig till CCA.
Jag ska också döpa min bil till Loala.
Men det låter ju bättre när man säger det på Engelska än när man pratar Svenska.
Hi Loala!
Hej Loala!
så jag kanske borde hitta mitt eget lilla bilnamn till min bil.
ett lite mer svenskt.

Jag vill förövrigt ha en bil väldigt mycket.
(Konstig mening, förlåt)
Alla har bil här. Och vissa är så söta, eller coola, eller snygga, eller vad som helst.
Vissa dagar kan jag gå genom parkeringen och tänka,
åh, jag kanske skulle ha en sån Ford,
eller kanske en sån Honda, eller den där Kian var ju lite söt.
Truckar är ett faktum, ni vet en sån där bil som Bella har i Twilight. Fast oftast är de av en lite nyare modell. Men ändå, truckar.

Jag har jätteont i vaderna.
Och, jag lagade spagetti och köttfärssås idag.
Och visst går det att göra god köttfärssås med begränsat utbud av smaksättnings-alternativ.
Salt, peppar, lök, diced tomatoes, ketchup och lågpris pastasauce fungerade bra.

Chilisauce och Samboelek ,+ alla kryddor, är alltså överflödigt.

2 kommentarer:

elka sa...

Du kan få köpa min bil The escape pod. Döp den till Bettan ett gammalt fint bilnamn. Bella&bettan hahaha. ser dej i en gammal bubbla...

Belle sa...

meeh..! :)