fredag 19 februari 2010

Last to speak

Efter engelskan gick jag till bibblan för att "pre-writa" ;)
inför min kommande uppsats. The Comparison & Contrast. Due on next friday. Så det är det jag kommer ägna nästa vecka till; skriva engelska.

Det är vissa regler som skiljer sig.
T.ex.
"Det är seger, ära och mod."
så skriver man i svenskan; mellan de två sista orden finns bara ett "och".
(Fast nu blev jag osäker, jag kanske skriver fel i svenskan också...)
"It is victory, honor, and braveness."
så här skriver man tydligen i engelskan; innan "and" ska det även finnas ett kommatecken.
Där ser man, är det bara att säga.

Jag fick sällskap av Mahad och Fille.
och när jag lämnade bibblan behövdes ingen jacka när jag gick till cafeterian för att köpa youghurt.

efter att ha läst min "braiga" bok en stund gick jag till fitness center.
Dödens löppass kan jag bara tala om.
Förinställt Cardio-program, level 5.
Minst 2 % lutningen hela tiden, brantare backe 4 min, sedan ner igen.
30 minuter. Galet vad trött jag var efter det. Men jag kämpade mig igenom det, även fast jag var nära på att ge upp några gånger.

och kvällen har spenderats i en soffa i CCA lounge, lyssnandes till två superbra killars musik.
Café Night med Andrew Belle och Allen Stone.
Awesome

Skivor fanns att köpa, men jag tänkte; "Nej jag har ju Spotify, jag behöver inte lägga pengar på skivor.. Men det är klart, jag måste ju ladda upp bil-reportoaren. Men det finns ju P3, så jag behöver ju egentligen inte..."
Men vi kunde ju få deras autografer...
Vi gick hem och hämtade pengar, jag köpte Allen Stones skiva, Andrea köpte Andrew Belles skiva. Vi tänkte såklart göra den fulingen att lägga in all musik på respektive dator.
När vi kom hem såg jag skivomslaget på Andrew Belles skiva, och han påminde lite om gissa-vem, så jag var tvungen att gå tillbaka och köpa hans skiva också. Och skivan som jag köpte finns faktiskt inte på Spotify.
än.
Dessutom har han ett snyggt efternamn; Belle

Gush! Jag har smakat de godaste ostbågarna.
Anledning; säkerligen mer fett och salt än estrellas, men strunt samma.

De var sjuuuuukt goda i alla fall.
Och nattpromenad med världens sjukaste och roligaste killar.

Inga kommentarer: