torsdag 20 november 2008

Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur

Oj, vad lång det här inlägget blev. Ni kan ju läsa de stycken som är hmm, kursivt i början.. Det andra är bara mummel.

Torsdagskväll, i slutet av november, tiden går så fort. Idag såg jag att de hade fått upp julbelysnigen på drottninggatan och i posthögen ligger det massa reklamblad med glitter och granris på. Julen är snart här. Just nu lite julmusik med Carola (hon är rätt töntig, suck) Men julmusik är ändå julmusik.

När jag idag stod på järntorget efter skoldagen var det ljust, kyligt och blå himmel. Vi slutade tidigt och det kändes som om jag hade hela dagen framför mig. Så jag satte mig på bussen, tog upp Eragon, (ja!, jag dissade biologin idag...) När jag kom hem bakade jag, jag fick förslaget av Nilsson, det blev "Nillans kaka" i långpanna. Den blev god, men inte helt perfekt haha, men man lär sig.
Johan jag tänkte göra ditt bröd, men jag hittade ingen lagom stor form, så det blev fikabröd istället, (jag är inte förvånad..)


På torsdagar är det stations pass på F&S men det hoppade jag över idag för att jag ska vara fräsch i benen och armarna imorgon. Då är den stora dagen, jag ska hålla ett gympa-pass på idrottslektionen. Det ska bli jättekul :) men jag behöver repetera lite, men det tror jag att jag gör imorgon.

Imorse hade jag sovmorgon och jag tänkte vara lite effektiv och utnyttja den tiden så jag gick upp och ringde några samtal till projektarbetet. Skrev en att-göra-lista för kvällen, och ja, tyckte att jag var väldigt effektiv.
Att-göra-listan blev inte förfärligt lång, den var absolut överkomlig, trots det ströks inte alla punkter. Men jag har sovmorgon imorgon också, och kan ju gå upp vanlig tid istället. Sova kan man göra när man blir gammal.

Imorgon ska jag alltså ta itu med blockflöjten, repetera gympa-pass och gå igenom lite biologi.

Jag läste om andningen i dag, men det gick fruktansvärt segt. Men jag läste en del intressanta saker, visste ni till exempel att våra lungblåsor (där utbyte av syre och koldioxid mellan luft och blod sker) har en area på ungefär 70-100 m2. Sjuttio till hundra kvadratMEter. Ofattbart.

Tur att jag träffar vänner i skolan annars hade jag blivit helt asocial under den närmaste perioden. Idag funderade jag till exempel på om jag ska hoppa Unite för att jag ska vila, plugga och tänka på framtiden. Jag har ju tänkt att under julen ska jag komma på vad jag ska söka till, plugga körteori och plugga till högskoleprovet. (+ allt annat som ligger över oss N3or under jul-ledigheten, vår sista by the way..) Ja, låter som att jag inte har så mycket att göra.....

Kvällen avslutades med (förutom en lång stund vid tangentbordet för att skriva ett ofantligt långt, ointressant och onödigt blogginlägg, seriöst jag skulle kunnat gå och sovit istället) en lång kvällsfika och värda samtal med mor och far. Lite bläddrande i en katalog från Lindköpings Universitet. (hittade faktiskt en del intressanta utbildningar..)
Jag har under senaste tiden fått kataloger från olika universitet runtom i landet och en dag när jag fått en katalog från Göteborg gick samtalet till såhär i Sandbloms hem: (Mellan mor och dotter)
- Såg du att jag hade fått en katalog från Göteborgs universitet också?
- Ja, men jag var nära på att lägga den direkt i pappersinsamlingen..
- Meeh! varfördåå??
- Jo, där kan du ju inte plugga, det är ju för långt bort för att du ska kunna pendla...

:)
Jag tror att dottern börjar bli stor...

Tillsist, tack för att ni läser :)
Rubrik: Citat ur Pippi, skriven av Astrid Lindgren

Inga kommentarer: