tisdag 18 november 2008

Keep smiling

Rosor är röda,
violer är blå,
smultron är söta
och du likaså.

Jag tyckte om bilden så jag la upp den igen, och sen kom jag och tänka på dikten. Denna kväll har jag varit effektiv, jag är lite förvånad. Under en vanlig vardagseftermiddag/kväll brukar jag faktiskt inte vara så effektiv, även fast det låter så. Tiden brukar liksom läggas på massa strunt hit och dit. Men idag har jag
1. repeterat gympa-passet inför fredag
2. gått igenom fotosyntesen grundligt
3. kikat lite på fysiken inför labben imorgon

Pluggtekniken är fortfarande smultron-te och doft av mandarin, mandarinen har dock försvunnit, kvar är bara skalet. (Igelkotten ska såklart heta Plugge..)

Hade i och för sig tänkt att jag skulle gå igenom cellandningen också, men jag får väl göra det i någon paus i House-avsnittet.

I förmiddags fick vi besök av några civilingenjörer. Jag kom fram till en sak, en civilingenjör löser problem. Japp, så luddigt är deras yrke. Men det var faktiskt ganska intressant, vi fick bland annat göra ett "personlighets-test". Sökandet efter personligheten fortsätter, stay turned...

Min sorg just nu.
Eragon har legat orörd i väskan i några dagar, istället vänds biologibokens blad flitigt fram och tillbaka.

Inga kommentarer: