söndag 9 november 2008

Sköna Söndag

Idag bytte jag plats på orden i rubriken..

Nu har jag precis avslutat mitt brev till min kära vän Lollo. Det blev ungefär 7 A4-sidor långt, handskrivet. Mina brev tenderar att bli långa, men jag vill ju berätta så mycket för henne. Och ändå skrev jag inte om allt som händer. För vissa saker som händer här hemma i Örebro är så vardagliga och vanliga och det känns oväsentligt att skriva om dem. Men trots att det känns onödigt att nämna de mest vardagliga, ibland jobbiga, ibland fina stunderna så finns dem ju. Det är ju inte så att när Lollo och co. upplever så coola och annorlunda saker därborta sitter vi som är kvar i Sverige och rullar tummarna, nej så är det inte. Det händer saker här hemma också, men de är så vanliga, men ändå inte. Ingen dag är den andra lik, eller vad brukar man säga?

Lisa, jag har inte glömt dig, jag ska svara på ditt brev snart. Du är fortfarande min bästa brevvän :)

Nu ska jag ta reda på hur många frimärken som ska sättas på brevet och sedan sätta mig vid pianot. Jag har inte haft lektion på tre veckor, och inte suttit vid pianot under den tiden heller. På tisdag har jag lektion och min lärare förväntar väl sig att jag ska kunna hela bunten med noter jag och Maria fick senast. :/ Aja, det blir pianospel ända tills det är dags för gympa.

Inga kommentarer: