lördag 1 november 2008

Streets of London

Under några av höstlovets dagar har jag och min familj + morfar och mormor varit i London. I föregående inlägg la jag upp lite bilder som beskriver dagarna. Nu kommer istället lite ord...

Flygplan, kartor, förvirring, gemenskap, människor, engelska, tunnelbana, sigtseeing-buss, kamera, promenad, Big Ben, Piaccadilly Circus, Hyde park, turistande, restaurang, Madame Taussads, Themsen, english breakfast, Harrods, kö, hotell, missförstånd, tre falska brandlarm, regnskurar, solsken, höstkyla, mössa, promenerande, shopping, frusna, afternoon tea, scones, Beatles-sång, galen trafik, röda dubbeldäckare, svarta taxibilar, kalori-rikt, promenerande, museum, glädje, lugn, Grease, Eragon, musik, stegräknare, lov.

Idag är det lördag och ikväll bär det av till Hovsta där det är musikcafé. På scenen står
AnnaAndrea
BobRage
Christoffer Hiding

be there

Igår när jag kom hem från London väntade skolkorten och ett brev på mig. Jag blev ganska nöjd med skolkorten, klasskortet var fint. Brevet var från min kära vän Lollo, som just nu befinner sig i Kenya. Jag älskar att få brev och det här brevet var underbart att få. Det var underbart att få se hennes handstil igen jag kände mig närmare henne. Hon beskrev det bra; "På något underligt vis känner jag mig närmare dig när jag sitter och skriver till dig, närmare hemma." Jag känner precis likadant när jag läser hennes brev.
Jag har fortfarande inte svarat på min första brevväns brev, så nu har jag två brev att skriva. :)
Ett hett tips, skaffa en brevvän!

Ett annat hett tips, ett lästips; "Eragon" skriven av Christopher Paolini.
Så himla bra bok, jag försvann i den under resan hem igår. Älskar böcker.

Nu ska jag forsätta skriva på min svenska presentation, den är fortfarande en minut för kort. urschh..

2 kommentarer:

elka sa...

Haha de låter så roligt när man läser din uppräkning av ord. Jag vill höra en förklaring för varje ord.

Anonym sa...

Låter som ni han med en hel del! Roligt hurru!!

Jag sa ju att boken va bra ;D
du har en till som ligger o väntar på dig =)