onsdag 12 november 2008

Pluggigt värre

Idag har tre timmar tillbringats i Risbergska skolans aula, där jag och många andra treor har skrivit Svenska B nationella. Jag tror att det gick bra för mig, vet inte riktigt vilket betyg jag kommer att få, men jag är rätt nöjd med uppsattsen. Eftermiddagen har tillbringats hemma tillsammans med böckerna. Låter väl trevligt, tycker ni inte? Jag fick en fråga här i veckan, "blir du inte tröttare nu när det blir mörkare, alltså, orkar du plugga lika mycket?"
Men jag har en förmåga att bara sätta mig och plugga, utan att tänka, utan att ifrågasätta varför jag gör det, utan bara göra det.

Visst jag skulle kunna sätta mig och titta på Step up 2 som jag har hemma just nu, (den har varit hemma hos mig ett tag, och jag har fortfarande inte tittat på den. Ja, jag skäms lite..) men det gör jag inte. På ett sätt har denna egenskap hjälpt mig, men å andra sidan är den väl lite tragisk också. Eller? Att bara sätta sig och plugga, trots att man kan göra många andra, roligare saker låter ganska tragiskt och pluggigt. Men det är väl så jag är. :)

Nu ska jag gå ner och äta lite, sen bär det av ner till stan där jag ska träffa Flato Dolce. Efter ensemblen blir det nog ett medel-jympapass på Friskis&Svettis. Och just det, ikväll är det Grey's Anatomy :)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej sötnos jag är säker på att det gick asbra för dig med uppsatsen. Vi har talet imorgon och jag har inte betämt vilken bild och text jag ska ta än, så jag har lite skön söndagspluggångest (som vanligt, you know me). saknar dig, vi ses om 34 dagar typ :)