torsdag 13 november 2008

And the only way to stay in touch was a letter in the mail

Grattis till er som vet vad ni vill bli redan innan ni börjar gymnasiet. Förutom att ni kan välja rätt program så kan ni välja att läsa de kurser som ger er ett högt meritvärde. Det är bara att välja så många kurser av de områdeskurser som ger er meritpoäng till just det program ni sen vill läsa. Ett tips till er som har tänkt läsa vidare, sök innan hösten 2010, då börjar de nya reglerna att gälla. (Jag vet inte om ni förstod mycket av det jag skrev nyss, menmen.) Nej, men jag vet inte om de nya reglerna gynnar mig eller om jag förlorar på det. Det återstår att se. Det är krångligt och mycket att tänka på, det får gå som det går. Just nu vet jag ju ändå inte vad jag ska söka till. Men jag har ju, hmm, två sökningstillfällen på mig innan de nya reglerna börjar gälla. Jag har ju sååå lång tid på mig.

Tidigare ikväll var jag på Station Medel på F&S, åh vad bra det var. Det var ett tag sedan jag gick på ett stations-pass, och det kändes vill jag lova. Mina armar var rätt möra efter ett varv på de olika stationerna, smala armhävningar, axelpress och liknande. Och då hade jag tre varv kvar. Men på ett sånt pass känner man att man tar ut sig, och att man jobbar med musklerna. Tyvärr ger det inget större och häpnadsväckande resultat, men jag mår i alla fall bättre. Men jag erkänner, man borde äta mer än en macka innan. Jag var helt snurrig när vi körde de fem konditionslåtarna i slutet. Trodde seriöst att jag skulle ramla ihop på grund av min "snurrighet". :)

Något annat som får mig att må bra, brev. Ja, att skriva brev till en god vän är som att vara psykolog till sig själv. Idag skrev jag brev till Sara "änders" Andersson i Kenya. Att skriva brev är en mycket bra grej :) och att få ett hederligt, handskrivet "letter in the mail" som Sandi Tohm sjunger i "I wish I was a punk rocker" är nästan ännu roligare.
"I was born too late into a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair"

Inga kommentarer: