lördag 15 november 2008

The human sense of smell

Vet ni, jag har hört att om man, medans man pluggar känner en speciell doft, och sedan känner samma doft under provet minns man bättre. Så den tekniken tänkte jag testa till det här provet. :p
Under den här dagen har det därför legat en mandarin på mitt skrivbord, brevid alla böcker, som jag då och då har sniffat på. hahhaa
Under provet ska jag ta med en mandarin och hoppas på att jag minns allt jag läst. Undra om det måste vara samma mandarin, i så fall lär den inte vara jättefräsch, eftersom jag har öppnat den lite för att den ska dofta mer.

Efter denna dag som fylldes till bredden med plugg.
(Men när jag tänker efter så har jag inte hunnit med så mycket. Bara biologin, men det är ju en del. Men det andra då?)
Tittade jag på Step up 2, den var väl inte sådär wow-bra. Men lite kul var den att kolla på. Efter den filmen slog jag över till den vanliga tvn, och kom fram till att jag inte har sett på tv på ett tag. I varje fall inte på kanal 1. Det var en väldigt fräsch förändring som skett där tyckte jag. Lila kombinerat med orange gillar vi.

Nu lite sömn, imorgon blir det tidig uppgång för att jag ska hinna med lite plugg innan kyrkan. Egentligen vet jag inte hur jag ska göra imorgon. Ska jag gå på mötet, eller ska jag gå på "tonår" efter mötet. Hmmm, det återstår att se.

Robin tyckte att jag skulle skriva lite mer om mina känslor, men just nu känner jag inte så mycket. Mest likgiltighet.

Justja, jag ska riva ut de sidor i mitt projektarbetsblock som nu är ett brev till änders och stoppa det i ett kuvert, klistra igen det och adressera det till Kenya. Imorgon ska jag lägga det på lådan.

2 kommentarer:

Erik Svanberg sa...

Jag ska prova det där med lukten! Har ett kemiprov på onsdag!

Belle sa...

ja, gört! Lycka till! :)