tisdag 25 november 2008

Upp till bevis

Imorgon är det onsdag, då är det upp till bevis, vinna eller försvinna, kvitt eller dubbelt osv. och jag ska banne mig ha det där MVGt i Biologi. Antingen (nästan antigen, okej lite internt där men) glömmer jag allt, eller så skriver jag för mycket. Jag brukar inte glömma det jag har pluggat, men jag kommer nog glömma att skriva något smart som jag egentligen kan. Så är det ju på sånna här fakta-prov, du måste skriva allt du vet, även om det är så simpelt så till och med en knäppgök vet det. Men jag hoppas jag hinner skriva så mycket så att jag blir nöjd.

Idag har uppladdningen bestått av lite skumläsning av texten, läste det jag har strukit under typ. Inte så mycket djupläsning alltså. Men jag tror och hoppas att jag har ganska bra koll på kroppen nu, så ni kan ju fråga mig om ni vill veta något. Men fråga mig inom en, två veckor, för sen är det väl borta. Om jag kommer ihåg ska jag ta med mitt mandarinskal, eller en mandarin så jag kan sitta och sniffa på den och stimulera min hjärna så jag minns allt jag kan. Önska mig lycka till.

(Låter som värsta mastodont-provet det här, men jag tror det blir lätt, för lätt.. Matteprovet blir desto svårare.. En till grej som kan nämnas i denna parentes, jag har slutat att dölja att jag är pluggis, har ni märkt det? det har jag.)

Nu ska jag nog räkna lite matte och sen ska jag förhoppningsvis sätta mig med en kopp te och Eragon. Nej förresten, det är ju House ikväll. Men just nu lyssnar jag på hockey btw. 1 - 0 till Skellefteå, illa. Det handlar såklart om Färjestad.

(Gaah, jag tror jag känner av lite sjukdomssymptom, det får inte hända. Heja Immunförsvaret!! Makrofager och lymfocyter, kom igen kämpa nu mot patogenerna...)

Fick precis en utskällning av min bror.
- Hur mycket tid ska du lägga ner på att få lite, lite, högre lön, du kan inte hålla på så här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha xD du är ju för skön, saknar brev :'(

Belle sa...

:) ja jag vet, sorry. Du får vänta ett tag till min kära vän. Förlåt, har galet mycket att göra. Saknar dig.