måndag 3 november 2008

MåndagsMusik

Idag har min dag fyllts av musik. Under den kommande veckan kommer jag och de andra naturesterna nästan vara esteter.Vi övar nämligen till SkRiKa-konserten. Det är rätt kul, det var lite segt ibland under dagen eftersom man bara står i kör och sjunger, men det blir nog kul på konserterna tror jag. Efter dagen på konserthuset begav jag mig ungefär 500 m väster/öster/norr, inte vet jag, men det vill säga kulturskolan. Där hade jag sånglektion. Efter lektionen träffade jag Linnea och Annika och vi, en del av Flato Dolce övade på "Brudmarchen" inför konserten på onsdag.

Så måndagen den 3 november, än så länge:
Sång, sång, blockflöjt.

Nu är det snart dags för lite rörelse till musiken nere vid Friskis&Svettis. Ett "nära-döden-pass" väntar, och denna vecka hoppar jag inte det här passet, jag lovar.
Sedan ska jag försöka sätta mig vid pianot innan dagen är slut. Eller, jag ska inte lägga min "naturvetar-personlighet" på hyllan och jag kanske istället ska låta min vänstra hjärnhalva jobba med lite matte eller liknande.

"Igår, idag och i evighet, är du densamme."

Inga kommentarer: