torsdag 6 november 2008

TorsdagsTe

Idag träffade jag N3a, det var mycket trevligt. Jag höll mitt svenska-tal, det gick väl okej. Efter lunchen i Risbergskas matsal gick vi och fikade på Franz café, (jag struntade i SkRiKa-konserten och fikade istället). Vi begav oss sen till UAF-mässan, Utbildning, Arbete, Framtid. Så nu vet jag vilken utbildning jag ska gå, vart jag ska flytta och vad jag ska bli när jag blir stor.

Nej. Så lätt är det inte, och det blir jag knäpp på. Jag vill inte sluta skolan. Och som om det inte vore nog med UAF-mässan så var jag och Madde inne på Törnquists hattar och tittade på Studentmössor. Jag är förvånad alltså, jag ska ta studenten i juni, fattar ni? Det gör inte jag.

Jag och Madde har även arbetat lite med vårt projektarbete idag, vi besökte några caféer i stan och intervjuade de om deras Rättvisemärkta utbud osv. Projektarbetet går bra tror jag, hoppas jag. (Fick tillbaka loggboken idag, positiva lärare uppskattas). Undersökningsrundan avslutades med en kopp Rättvisemärkt te och en kladdkaka på Café Deed. Även goa samtal med min vän denna eftermiddag.

Alltså den här torsdagens fikaintag har inte varit det bästa... För nu i kväll har jag varit på Gudstjänstgrupp, och som vanligt i "frikyrko-kretsar" avslutades kvällen med fika. Det bjöds på choklad till teet. Alltså tre gånger te idag, två gånger fikabröd. Min nyttiga och sunda livsstil som jag började med efter Londons ohälsosamma dagar höll i en, två, tre.. ja fem dagar. Men vaddå, man måste ju leva också.
Nu måste jag skriva loggbok, senare lite läsning.

Inga kommentarer: