lördag 8 november 2008

LördagsLott

Varför får man tunga ögonlock och börjar gäspa så fort man sätter biologi- eller kemiboken framför näsan?
Det är en konstig reaktion tycker jag, det kan ju vara intressant ibland, just nu är det faktiskt ganska intressant. Men jag så fort jag slår upp boken och börjar läsa, känner jag tröttheten komma över mig. Det kanske är en "nyckel-retning" ;)

I förmiddags var jag och Mamma på Marieberg, jag köpte skor! Ja, jag hittade dem. Svarta stövlar, klack, sköna att gå i, bra storlek och snygga. Dock syntet istället för skinn.. Men allt kan ju inte vara perfekt.
Så jag har strukit några saker på min inköpslista denna förmiddag, pengarna försvann men på smågrejer. Den här månaden blir nog en "fixar"-månad, ni vet, en sån månad som pengarna försvinner, men man köper inte mycket nytt så att säga. Pengarna läggs ut på smågrejer...
(Åh, jag hatar att jag är en sån där konsumerande västerlänning, men vad ska jag göra, jag kan inte hjälpa det...)

Idag fyller Maria år. Så ikväll ska jag hem till henne, det blir trevligt. :)
GRATTIS på 18-årsdagen Maria!

Innan det ska jag till Parkhallen och hämta ut ett paket med grejer från Fairtrade som jag och Madde har beställt. Och hitta en Fars dag-present.. (Psst, jag tror det blir en trisslott.. Min far brukar inte läsa bloggen så han gör det förhoppningsvis inte idag heller.)

haha vad gillar ni mina rubriker denna vecka? Till en början gillade jag dem, nu är de väldigt töntiga tycker jag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

de e så roligt att få läsa om dina dagar dom skiljer sej ju så mycket ifrån mina skoldagar eller mot mina arbetsdagar!! o skillnaden på hur man tänker eju kul att undersöka:) tc/fluffy utan fluff

Belle sa...

roligt att du tycker det :)
tack för att du läser får jag säga!