måndag 10 november 2008

Glasögon på.

Mycket att göra? Svar ja.
Men det är bara att bita ihop, skriva olika "att-göra-listor", ta många extra tittar i kalendern, plugga, spela, och åter plugga. Det är som min far säger; "kom ihåg att det är slutspurten nu, du kan inte ta igen det här sen."
Så nu är det dags att jag axlar mitt naturvetar-jag igen och försvinner ner i mina böcker.
Egentligen borde jag ta paus från bloggen, men det klarar jag nog inte :)

Idag var vi tillbaka i skolan igen. Det var faktiskt väldigt trevligt, jag trivs. Lite plugg varvat med skratt och vänner, kan det bli bättre ;) N3a, ni räddar mig.

Efter skolan och sången begav jag mig till Salong Mercy för att klippa och slinga mitt hår. Och när man sitter där i frisörstolen finns det liksom inget annat att göra än att småprata lite med frisören, lyssna på musiken som går i bakgrunden och titta på sig själv. Ja, för det är ju faktiskt det man gör när man klipper sig, iaktar sig själv. Men när man sitter rakt framför en gigantisk spegel finns det inte så mycket annat att göra. Men jag satt inte bara och tittade på ytan av den personen framför mig utan den här klipptiden gick jag lite djupare, men jag kom ändå inte fram till något. Förvirrande. Kan någon berätta för mig hur jag ska gå vidare med mitt liv om sisådär, 7 månader. Inte lång kvar...

Resultatet blev lite ljusare. lockigt och, ja ganska snyggt, men inte jag. Men jag tror det blir bra när jag får fixa det själv.


















Böckerna, here I come.

5 kommentarer:

Joel sa...

det ser inte ut som du på bilden :P i ansiktet. fint hår! jag känner hon som äger salongen! :) Mercy =) hon är medlem i vår församling :)

Ursch för plugg! jag är så oerhört otaggad! muh :(



jag vet vad du ska göra om 7 månader. Du tar och jobbar ett år!! och så bor du hemma och samlar ihop pengar.

Sen beroende på vem du är som person så använder du antingen pengarna till att resa ut i världen ett litet tag (med en/några vänner - gör den där resan du aldrig kommer kunna göra sen när du har familj och "bara" kan åka på solsemster eller skånesemster)

gillar du inte resa så sparar du pengarna och har som fickpengar när du studerar vidare. om du inte tänkt bo hemifrån när du studerar (då får du använda pengarna där - men räkna inte med att det räcker. du kommer få ta studielån och kommer ångra dig hela livet :P)

Om du inte vill studera eller resa efter ditt arbetsår så är det bara inse att du får fortsätta arbeta, och kan nu flytta hemifrån utan dryga studielån. Och sen efter något år på arbetsmarknaden kanske du får sug efter att plugga, något roligt. och då gör du det och får ett ännu bättre jobb efter 2,5 år på universitetet.

Du träffar en man och gifter dig. får 2,8 barn och kör volvo. och rätt som det är så är du pensionär och sitter hemma och lyssnar på P1 och blandar ihop namnen på dina barn och barnbarn.

Belle sa...

:D haha. Joel, du är ju rolig! Ja, okej, då har jag en plan för hela mitt liv. Tack!! :) Äntligen kan jag släppa tankarna på vad jag ska göra sen :) Nu vet jag det jue.

Joel sa...

japp :) visst är jag bra! Jag har svaret på din fråga om när himlen blev blå?

det blev den samma sekund som både atmosfären och solen var skapade! eftersom den blåa himelen bara ser blå ut pga solens strålar som skär in i vinkeln 40-42 grader i atmosfären och då är de de blåa våglängerna vi ser.

sen precis när solen och atmosfären skapades vet jag inte. så jag har nog inte svaret på din fråga. jag kanske inte va så bra trots allt...

Belle sa...

haha, jodå, du är smart du Joel! En troende naturvetare ;p

Anonym sa...

HAHAHA joel fyfan