måndag 15 mars 2010

Varma Mackor

Ah! Jag är så himla trött på instant-coffee nu alltså.
och imorse brände jag mig till och med på mitt tråkiga kaffe.
Dum-kaffe.

Latten som går att köpa på caféerna kan man ju inte jämföra med. För kaffe är kaffe och latte är latte. Men igår, åh, då köpte jag "vanligt" kaffe (eller, pick of the day, bold, brewed, inte vet jag. Men det var Starbucks så det var väl nåt sånt där fin-kaffe. Ni vet, finmalet, grovmalet ;) ååååh, jag dog. Det var så himla gott. Jag hade glömt hur gott vanligt kaffe var. Jag kunde dricka det svart. Mmmumma.
och sen vaknar man nästa dag och dricker blä-instant coffee. Plus att jag fick ett mms av Mamma tidigt på morgonen innehållande en bild på Pappa sittande ute i en snö-bivack som de har byggt ute i trädgården med kaffe-brickan i famnen. (Semla nämde hon också :)
Snacka om att instant-coffeet blev sämre och sämre och sämre.

Jag fick till och med ett litet "utbrott" på kaffet.
- Ah! Im so freaking tired of my uh instant coffe!!
utbrast jag när jag höll på att steka köttbullar och började bli fikasugen och Andrea gjorde i ordning en instant-kaffekopp åt sig.
Det var mycket som skulle in i den meningen.
Köttbullar, fikasugen, kaffe med tråkig smak.

- Yeah, me too, that's why I want to go to FoodMarket, I want to by a coffee you know
svarade Andrea.
på ett sätt som bara hon kan säga. Jag kan höra henne säga det nu. [jheä mi too, ju noåw] det är lite roligt att leka med "fontskrift". (Även fast det inte är riktig fontskrift, bara de vanliga bokstäverna.. ;)

Kvällen blev superlyckad. Så värd.
Igår "råkade" jag inpuls-bjuda-in Hae-In, Minsun och Mina på pannkakor och köttbullar. Det slutade med att Andrea och jag väntade 7 gäster. Många.
Så jag rullade köttbullar, och kokade spagetti. (Jag hade inga potatisar. Fyskäms, men så var det ;)
Andrea gräddade pannkakor
och vi gjorde även Varma Mackor.

De Varma Mackorna blev en super succé. De är så söta, ni skulle sett deras ansikten när de åt.
- mmmh, mmmh, mmmh, super super delicious!
- aaah, aaah, aah, delicious, delicious

Warren och Vincent och Minsong kom också. (så det blev lite av en reunion från nyår :)
Vi Fyra Kortnördarna lärde de andra Skitgubbe, även kallat Ashole.

Lite senare tittade Vi Fyra på New Moon.
Och visst var det en XC90.
Filmen hade svensk text. Warren försökte läsa.
Skåningar alltså. Uttala p:et i psykolog, psykopat och psalm ;)
Nej, vad taskigt. Förlåt Vincent ;)

asså, vet ni. Jag måste börja packa.. Starta paniken.
Men fokus. Imorgon: Jobba med uppsatsen, go till writing center och få den igenomläst, plugga balettord. Gå till filosofilektionen, och Dance-final. och på kvällen; tvätta.

Mycket strunt i detta inlägg.
Godnatt. eller Godmorgon.

Daylight saving inträffade idag.
Jag har sprungit på en ännu bättre minnesregel;
Fall Back
Spring Forward
Så om ni är nyfikna är jag nu endast 8 timmar efter er i Sverige.

5 kommentarer:

SaraJ sa...

haha det ska vara riktigt kaffe :D :D :D jag ÄLSKAR när man får en riktigt god kopp kaffe :D hihi:P men snart får du oxå det ju :P hihi :)

elka sa...

HAHA svart kaffe! lite trött på alla I told you so nu :)

ta det lungt bella ingen panik... starta paniken!

Belle sa...

Hm, ja, jag med.. ;)
Lösningen; Var tyst!
som då är riktat till både dig och mig ;)

elka sa...

Du vet lika bra som ja att ingen av kommer att klara av de ;)

Belle sa...

Du har helt rätt.. haha