onsdag 10 mars 2010

en dag

"Det var svårt att förstå varför, men tanken på Bryan som racerförare gjorde att jag oroade mig så för honom. Jag kunde inte ha varit mer än tre eller fyra år gammal men jag var säker på att han skulle dö i en bilolycka, jag var faktistk övertygad om det."

Som stilla vatten
Jennifer Lauck


Jag var lika orolig när Jonathan ville bli Astronaut, och när jag fick höra talas om Columbia-olyckan.
Vilken tur att det är så svårt att bli astronaut.
(Fast det var nog inte Columbia-olyckan, för den inträffade 2003, och inte var det Challenger-olyckan heller, för den inträffade 1986. (Nej, jag har inte använd Wikipedia som min huvudkälla till det här, jag har olyckorna i huvudet ;) Och jag har ett minne av att vi var i vardagsrummet i Lundsberg. Så det var -97, -98 eller -99(?) Men kanske att jag hörde om Challengerolyckan då, även fast det då inte var en färsk nyhet...)

- - -
Så har tisdagen passerat.

Kören är inte redo för konsert imorgon.
och jag tror att jag bara har 1 engelska lektion kvar. Det börjar närma sig slutet.

På sista Body Toningen idag gjorde vi armhävningar igen. Det kändes bra i armarna, bättre än förra gången, starkare?

Efter filosofilektionen åkte jag med Hae-In och Minsun till Starbucks igen. Trevligt och Gott.
eller Rrrrrrrrrogit (Roligt) eller Njoooo-hong (om jag minns rätt).

Fyrtiofem minuters jobb med uppsattsen i bibblan på lunchen, sen blev jag för hungrig för att fortsätta och ringde Jasmin.

Over and out

Inga kommentarer: