fredag 12 mars 2010

Kom medan sommaren ännu hänger sig kvar

Torsdag.

Kvällen har inte innehållit någonting. Flera genomlyssningar av melodifestivalens finalister.
Min favorit är nog Salem al Fakir med "Keep on Walking"
men på något underligt sätt gillar jag även "Kom" med Timotej.

"Kom kom kom medan som-som-sommaren ännu hänger sig kvar
Medan natten ännu är ljum och vår längtan lockar och drar
Kom kom kom, det finns dom dom dom som ser chansen glida förbi
Ta min hand så gör vi allt det som dom låter bli"


Läsning ur "The Time Traveler's Wife".
och
Grey's Anatomy och Private Practice.
åh, så bra. Nu får jag vänta länge på nästa nya avsnitt av Grey's.
Dels så sänds det inte ett nytt avsnitt nästa vecka, och dels så är Sverige efter.

Jag är glad över boendet här. Att ha mitt egna rum där jag kan stänga in mig och läsa, men att ha Andrea, Jackie eller Cherry slamrande ute i köket eller sittande i soffan.

Efter filosofin gick jag hem och åt.
Mmm vad gott det ska bli med Mammas mat. Jag längtar så sjukt mycket nu. Ja, inte bara till maten, det är bara det att man börjar inse att man snart hem igen. Sista måltiden hemma var lasange. En lördag. Den 26 decemeber. Sjukt länge sedan. Alltså, jag kan inte vänta tills jag får krama om dem igen. Jag vill nog inte skypa med mamma, pappa, Julia och Jonte i helgen. Jag vet inte om jag klarar det.

"Once again the sun is rising, I better keep on walking"

Grejen är att allt börjar ta slut nu. Imorgon har jag ingen lektion, på måndag har jag bara filosofi och dans. Efter måndagen är det bara uppsatsen och filosofiprovet som är kvar. Vi har börjat förstå att det snart är slut, de som ska vara kvar ska börja med nya klasser och det känns bara så skönt att lämna. En bidragande orsak till hemlängtan är att Vincent också ska hem till Sverige. Ja, nu kan man ju dra slutsattser, men gör inte det ;) det är bara det att vi har börjat prata om Sverige och hemma och, ja, ni vet, saker som man saknar.

Men i alla fall, efter att jag ätit, gick jag till bibblan, pluggade franska balettord och lyssnade på pianisten Vincent. Och stannade även på hans piano-uppspel. Bra.

Vi har testat på förvånande saker den här quartern, balett och piano, spanska och mer...
Värd quarter.
Men snart ska vi hem.

åh vad jag längtar. Men jag försöker att inte längta för mycket.
Jag är här.
fortfarande.

"Allt man skjuter upp till sen, Vem vet när vi ses igen.
För hösten knappar in, det går så väldigt fort.
Så lägg din hand i min, så vi får nånting gjort"


Det går så ruskigt fort. Men vet ni? Vi har hela sommaren framför oss.
Sweet.

Belle

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Åker ni samma plan hem? Går det att ordna? :)
Du är saknad iaf Bella!
Kram, och ja, Salem skulle ha vunnit (jag röstade på honom)

Belle sa...

Nej vi åker inte med samma plan hem. Jag ska mellanlanda några dagar i Chicago. Och Vincent ska hem så fort som möjligt :)
Ses snart :) Kraam!