söndag 14 mars 2010

Aldrig sviker jag mitt land, när vindarna viskar mitt namn

Jag älskade medleyt på melodifestivalen igår.
Alexander Ryback såg inte ut att ha psykiska problem,
och Roger Pontare var cool.

Det finns inget bättre än svenskt.
H&M är grejen.

- How you're doing today? (eller någon liknande fråga, jag minns inte)
- Good thanks, and you?
- mm, hang-over from last night, but... Im good.
en ärlig kassa-kille. Jag undrar om jag svarade fel eller om han bara var ärlig. Troligen så svarade jag väl fel. Jag tycker inte om när de frågar hur man mår. Skit i det du, du känner mig inte ens och vill egentligen inte veta. Men man får ta det som det är. Ibland svarar jag bara "good thanks" och ger ingen fråga tillbaka. Det är säkert otrevligt, men det känns som om de tycker det är roligt om man frågar tillbaka. Haha, stort problem va? Nej.
- Where are you from?
frågade han när jag visade mitt id
- Im from Sweden, where H&M comes from :)
- okay, how is H&M in Sweden?
- It's pretty much the same

Kortspel igår.
Vincent kan spela utan att fuska, och jag kan köra fult spel med såkallade "storasyster-fasoner". Vilket betyder att jag inte berättar alla regler på en gång utan utnyttjar dem när jag får möjlighet och förklarar dem när jag väl använt dem. Alla måste ju få fuska på sitt sätt.
och jag har hittat en som slår mig i "Stress". Vincent var snabb... :)

Tack Mamma för mms:et
jag ska visa snö-fotöljen/soffan/berget/högen/massan för vännerna här.
Sjukt mycket snö.

11 veckor, 11 dagar
aaahhh vad jag längtar!

Inga kommentarer: