torsdag 11 mars 2010

It must be spring

"But still my heart is cheerful, [no breath!] as long as hope remains. [Breath]
As long as peaceful waters [no breath] are there to ease the pa-ain.
The gentle stream runs pass me [no breath] aaround the be-end.
Roll on and on, oh river, like you love has no end.
Love has no e-end."
By waters clear and flowing

Konserten blev rättså bra ändå :)
Vi behövde inte skämmas mycket över Dona Nobis Pacem och Ave Verum, det lät rättså bra. (tycker jag vill säga, som inte har lika bra musiköra som t.ex. min lillebror Jonathan)
(på tal om Jonathan, på Facebook rycktas det om aktivitetsdag på Risbergska... (han går ju i ettan) och aktivitetsdag, det ger mig bra minnen. NV1a, det var tider det...! Good times are gone forever)

Okej, konserten. Superkul. eller. "that was soo much fun!"
Jag älskar att stå i kör. Man får sjunga, men man behöver inte dö av nervositet på grund av något jobbigt solo. Kör är helt min grej.
Konsten är att lyssna på helheten, sjunga rätt, och samtidigt njuta av att sjunga på konsert :)

en sista sak, jag gillar att vara alt. Men jag borde egentligen inte vara alt. För då hamnar man oftast på vänster sida, och då ser publiken mig från fel sida! Det är den "dåliga" sidan av mig. haha. Gillar sidan med luggen bättre. Så jag borde vara sopran. Men det kan jag inte, och det är mycket roligare att vara alt.
Yes, där var jag töntig, men jag har tänkt blogga om det ända sedan vi börjat repa på körgradengerna. Så jag var ju bara tvungen att skriva om det.

Innan konserten dansade jag balett. Sista balettlektionen, nästa danslektion är "final". Balettorden måste därför pluggas in snart.

och vi åt lunch på den Vietnamesiska restaurangen i Lea Hill idag. Nudelsoppa, (phao kanske det kallas på vietnamesiska..) men jag undrar en sak... hur äter de det med pinnar? Soppa, och vatten-hala superlånga nudlar..? På fredag har jag ingen lektion alls. Finito. End. Slut. Uppsatts? Svar ja.

Klartslut.

"When I was a little girl, I used to play with toys. Now I am a bigger girl, I rather play with boys"
Hear That Fiddle Play

Inga kommentarer: