tisdag 23 mars 2010

Jag gillar citysilluetter


Jag har flyttat fram livet två timmar. Men jag är supertrött klockan 8, vilket jag tycker är konstigt.

och låt mig presentera, mina fötter (det vill säga mig själv) stående på ett "glas"-golv 300 meter upp.



(Jag är inte stolt över mina skor. Tycker de är superfula, men så är det, inte alls jag. De åker i soptunnan när jag kommer hem :)

Så idag, då åkte vi till Downtown Chicago för att åka upp till Sky Deck. En mäktig vy utöver staden. Jag var som sagt 300 meter upp, men vet ni.. Jag såg inte slutet av staden. Ja, helt otroligt. Staden slutade inte. Själva staden Chicago har 3 miljoner invånare, Chicago inkluderat alla förorter/bostadsområden har ca 8,3 miljoner. Hm, nästan lika många som hela Sverige.

och jag måste ju säga att det snurrade lite i huvudet, kändes i magen och benen när man klev ut på glaset. Men coolt var det. Space Needle var inte lika högt, men jag måste nog säga att Seattle var vackrare :)

and guess what?
är ett återkommande uttryck här hos mina bryllingar (som de är)
de har mycket att berätta och är så söta. Igår fick jag se ett släktträd, och det visade sig att jag har lite norskt blod i mig också, intressant. Svensk, finsk och norsk. Där ser man.
och Mamma svarar inte på mina sms, eller mail?! Mamma, skicka ett sms tack...! Nu i detta ögonblick blir jag ju lite orolig. Skicka ett sms. n u !

och det är konstigt hur länder skiljer sig från varandra. Kulturer. Varför ser Amerika ut som det gör? Varför ser Sverige ut som det gör? En sak är säker. Amerika är sjukt stort. med betoning på sjukt.


"Jag gillar utsikt över städer,
och citysilluetter
Gillar berg och dal och ängar,
samt jättelånga nätter"
Gillar, Gillar inte - Guldgossen

Inga kommentarer: