fredag 19 mars 2010

är på väg

Nu är jag på gång.
Allt är nerpackat.
eller nästan allt, inte mobilladdaren, plattången, datorn, pennskrin osv. Men det finns plats för alla de sakerna.
Det är bara vikten som jag inte vet något om. Men jag tvivlar på att väskorna väger mer än 22,7 kg.
Jag kan göra "stående rodd" med den ena. [=lyfter den från golvet med armbågarna utåt utan att använda rygg eller ben, inte vet jag om det kallas stående rodd. Men i alla fall...] Så nej, det kan inte vara 22,7 kg. (eller 50 pounds). Den här gången får Bibeln åka i handbagaget, och även filosofiboken. Jag följer Robins tips; Packa allt tungt i handbagaget och se ut som om det inte alls är tungt. :)

Jag har även kollat upp tiderna till flygplanet/incheckning och ringt Mahad och påmint honom att det är fredag idag. Han trodde det var torsdag. Så skön kille. och jag är så tacksam att han skjutsar mig.

Nu ska jag ladda. Filosofi-'final' om två timmar. Fokusera.

Inga kommentarer: