fredag 5 mars 2010

Grab coffee, eller ett finare ord: FikA

"Lean on me, when you're not strong.
And I'll your be your friend,
I'll help you carry on,
for it won't be long, 'til I'm gonna need somebody to lean on.

We all need somebody to lean on"

- - -


Dags att blogga.
Jag har det underbart här.

Engelskalektionen skulle hållas i biblioteket där vi skulle lära oss hur vi hittar källor. Vi satte oss längst bak. Brianna loggade in på MySpace direkt, men jag, Cathy och Nathalie kunde inte komma in på våra användare (alltså på datorn, inte MySpace). Så vi fick bråka lite med datorerna medans bibliotikarien pratade om källor och sökmotorer. Well, Nathalie är ganska bra på datorer.
Förlåt att jag slänger in engelska ord, men jag måste få utnyttja faktumet att jag pratar engelska hela ti'n när jag är här. Jag retas bara lite.
Jättekul tänker du. Nej, jättetöntigt.

Okej, vad hände sen? Ja, vi hittade Brenda och Steph i ett grupprum i bibblan och tittade på youtube-klipp om förlossningar. Ja, det är sant. Sedan lunch i Caféterian.

Sedan lärde jag Hae-Inn, Minsun och Sue (alla från Sydkorea :) ett svenskt ord. Fika.
We grabed a coffee at Starbucks.
=vi gick och fikade.
PLuggade och drack kaffe, och pratade.

Filosofin börjar bli svår. Men jag ska nog lära mig att se sambanden innan "Final".
och Engelskauppsattsen är påbörjad. Endast 5 sidor kvar att skriva. Yey.

Bibblan även denna kväll. Mysigt. haha.
Sedan Grey's. Som jag nu kan sluta att titta på eftersom Sverige är efter. Inte så kul att se samma avsnitt flera gånger.

Jag försöker att inte stressa över att jag har suuuperliiiite tid kvar här. Men det är svårt.
Men jag måste hem. Det försöker jag övertala mig själv varje dag.

1 kommentar:

elka sa...

Det är svårt att åka tillbaka om man aldrig åker ifrån! NYC NEXT!