onsdag 24 mars 2010

Swing, swing

You're doing great Isabelle!
Do you have lego at home?
Yes I do
You do?!

Jag fick beröm när jag bygde lego-bilen på fri hand. Grace var väldigt förvånad att jag var så "duktig" att sätta ihop legobitar, sätta på däck och dekorera med "genomskinliga" oranga/röda/gula bitar.

Idag har vi varit hemma. Gått till en lekpark, gungat och åkt rutchkana/rutchbana/(rutchelbana). Som sagt, när man spenderar tid med barn lär man sig en del nya saker. Swing och slide. Gunga och Rutchbana.
En sak bestämde jag idag. Jag ska aldrig bli så stor/tjock/fet så jag inte kan gunga. [Eller det tänker jag varje gång jag gungar... Varje gång jag känner kedjorna mot höfterna. haha] Jag älskar att gunga. Eller swing-a.
Men jag föredrar de Svenska "däck"-gungorna framför de Amerikanska mjuka plastbitarna, som böjs när man sätter sig.

Vad har vi gjort mer... Jo, vi spelade Wii på eftermiddagen. Mario. Jag var sämst. Men efter några försök så kunde jag manövrera den gröna Mario-gubben ganska bra i alla fall.

På kvällen åkte vi till ett medeltida slott. Hm, tänker du, hade de medeltid i Amerika? Nej det hade de ju inte. Det fanns väl folk här. Men Medeltiden utspelade sig i Europa. Men nog med "haha-ni-har-ingen-historia" mot USA. (Nej, ni måste förstå att jag inte är dödligt seriös. Det är bara något vi kommit på här...) Ja, i alla fall, vi var i ett "medeltida" slott där vi såg ett riddarspel och åt mat med fingrarna.

Isabelle... would you like to read a story for meeee...?
Ikväll läste jag godnattsaga på engelska. men avslutade sagan med:

Snipp, snapp, snut,
så var sagan slut.

och snipp, snapp, snut,
så var Isabelles USA-vistelse (snart) slut.

Inga kommentarer: