måndag 29 mars 2010

stadsbruden

Idag besökte jag ett fint litet konditori i Odensbacken.
Vad gjorde jag där?
Ja, det kan man undra.

När jag skulle hem till Örebro visste jag inte riktigt vilken sida av vägen jag skulle stå. Asså, vart bussen kom ifrån och vilken riktning den skulle gå. (Yes, jag har ett mycket, mycket dåligt lokalsinne och har även svårt att minnas vilket håll jag kom ifrån) Så jag går fram och tittar på busshållsplats-skyltarna och frågar också en tant som står och väntar på bussen. När jag frågar ler hon och det gör även tonårstjejen som också står och väntar.
Stadstjej, tänkte de nog. Stadstjej.

Jaja, så är det. Men jag är nog ändå ganska glad att vi flyttade ifrån de djupa Värmlands-skogarna.


Nu ska jag, Mamma, Pappa och Martina iväg på ett Skivstångspass.
Jag undrar om jag ska träna imorgon. Medel med Peter låter ju bra...
Imorgon blir det lunch hos Sara :)

Inga kommentarer: