tisdag 23 mars 2010

All I can do is Dream

Mamma, skicka ett sms till mig.

- - -
En annan sak, som jag kan tillägga nu när jag ändå skickar detta "ge-mig-ett-livstecken-jag-är-orolig-nu-meddelande" till min mamma. Asså till mina andra läsare, jag menar, nu när jag ändå håller på att skriva... okej, förvirrande. I alla fall;

Det är väldigt bra att bo hos en barnfamilj. Man lär sig så mycket. Artighets-fraser till exempel.
May I have the milk pleeease...?
istället för

can you give me the milk? eller can I have the milk?
eller vad jag nu skulle säga annars...

och den svenska skrönan är sann. Amerikanskt kaffe är svagt :)

okej. två dagar, två dagar, två dagar......!
och nu ska jag titta på Så ska det låta, EMD i Puttes lag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SMS och mail verkar ha hamnat i Atlanten. Vi & våren väntar på dig här hemma:) "Bilen" är framkörd på Arlanda då du landar.
kraaaam mamma

Belle sa...

:) Lots of Love! :) kraaaam