tisdag 9 mars 2010

frusna stjärnor vaknar

(almost) 3 down, and 2 to go.

Så det här ror jag hem
Dessutom har jag bra källor nu.
Tre böcker, en film och sedan några artiklar från tidningar (genom internet, men det borde väl gälla. Ja, vi säger så). Ja, det är ju inte en höjdar uppsats, för den är ganska poänglös, men det borde nog i alla fall räcka till "avarage".

Det snöade idag! Vi blev alla förvånade. och snöflingorna var många och stora utanför bibliotekets gigantiska fönster. Det var ju inte minusgrader, så inget stannade kvar på marken vilket vi märkte när vi var på väg från bibblan till bilen. Lunch på Chicken Teriayke-stället. Jag tog helt fel mat. (som alltid!) Äckliga kycklingbitar.

På dansen hade vi lång uppvärmning (gött), och dansade lite funk-inspirerat. Jag har blivit lite vigare :)
Under uppvärmningen spelades en cover på "Listen to your heart" igen (jag tror att jag har skrivit om den) och jag blir så stolt när jag hör något som är svenskt. Då skulle jag bara vilja ropa ut till alla i klassen; "Den här sången är egentligen en Roxette-låt, de är svenska!". Även "I'm going home to the place where I belong..." spelades. Snartsnart. Idag har jag längtat hem. lite.


Jag börjar bli så vuxen och modig. Idag ringde jag Flygbolaget och frågade några frågor om bagage och så. Ojoj, jag var så stolt när jag la på efter att ha önskat honom en "good day" på sådär "äkta" (tror jag, vill säga ;) amerikanskt vis. Nå, nu är det ju bara resan som återstår. Lite orolig.
haha. "Oj vad modigt" tänker ni, eller inte... Men grejen är ju att jag tar hand om det här själv.

Nu ska jag gå över till Vincent och Warren.
- - - Vilket slutade med en nattpromenad ute i mörka skogen med de fyra. Jag var skiträdd. Men jag överlevde.
Åker man hem till Sverige om 12 dagar så gör man. Synd bara att vi inte hittade någon Burger King ute i skogen, bara mörker och ugglor, kaniner och björnar och giraffer.
och stjärnorna såklart.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag är så avundsjuk på dig! Det låter som du har "the best time of your life" ;) haha Ses snart..! WIE

Anonym sa...

kul att vi kunde prata med dig på skype! En av tjejerna var dock lite ledsen över att vi inte kunde se dig oxå ;) Vi får pratas mer en annan dag! lätt.