tisdag 31 mars 2009

TwistyTouch

När jag vaknade var jag inte så sugen på att gå till skolan, men jag tog mig dit ändå. Och skoldagen startade rätt lugnt, avslappning på Hälsoped.en. Efter det skrev jag bland annat ut en ansökan till Mariannelunds Folkhögskola som jag tror att jag kommer söka till nästa vår. (eller jag söker nu, men jag söker till vårterminen...)

Innan pianolektionen hanns det med te i café Rosen och sällskapet var Sara, Rasjan, Mattis, Linnea och John.
Det var också under den här stunden som jag och Sara började klura på om vi skulle sattsa på att få tag på biljetter till en finalmatch i LöfbergsLila Arena. Vid lunchen så var det fixat.
Vi hade två biljetter!
Första hemmamatchen i Karlstad mellan finallagen FBK och HV71.
Förstår ni vilken stämning det kommer vara?
Galet!!
När vi insåg hur vår fredag kommer se ut blev vi så glada så vi hoppade och skrek lite så där tjejigt ni vet, ett litet tyst "iiih!"
Så på fredag klockan tre bär det av till Karlstad. Klockan halv åtta ser vi spelarna komma ut på isen.
Det kommer bli grymt!
Eftermiddagen har varit lugn, lite bläddrande i en tidning från Uppsala universitet, i tidningen stod det om väldigt intressanta saker, solceller, fotosyntes, glass, vätgas, batterier, vävnadsregenerering, och jag förstod vad jag läste. Så jag vill nästan bli kemiingenjör nu. Men kemi är inte favoritämnet så jag tror inte det blir det trots den intressanta tidningen som skulle locka till kemi-studier vid Uppsala Universitet.
Sen tänkte jag ta tag i Religionsrapporten, men istället satte jag på tv:n och det blev istället Scrubs och Grey's Anatomy. Men ja, nu ska jag ta tag i det.



En sista sak, den här chokladen är inte lite god!

1 kommentar:

Alexandra sa...

tror inte att du behöver vara så rädd för kemin. Av en diskussion på vår mattelektion om kemin, så sa britta att fd. elever på vår skola hade kommir tillbaka och sagt till henne att första året med kemi hade varit enkelt. Allt p.g.a. att vår skola läser lite djupare än vad man ska enligt skolverket.

Kemiingenjör låter najs :D