söndag 15 mars 2009

vårsöndag

min nya jacka. jag gillar den.

















Efter familjegudstjänsten i Betelkyrkan, när vi satt och fikade (bokstavligt drack kyrkkaffe) tittade vi ut genom fönstret och såg en blå himmel och solsken. Både jag och Lollo blev jätteglada tack vare det fina vädret och efter att ha småpratat med några trevliga äldre kvinnor lämnade vi Betelkyrkan med ett leende på läpparna. En väldigt fin start på söndagen måste jag säga.


Ett soligt Örebro











På bussen till och från stan läste jag i en utbildningskatalog från Linköpings Tekniska Högskola. Utbildningen det handlade om var Civilingenjör i Teknisk fysik och elektroteknik. När jag läser om en sån utbildning blir jag både rädd och motiverad.
För det första låter det jättesvårt, är jag så duktig? om jag skulle vilja skulle jag klara det?
men oj, vad coolt det låter egentligen.
Men ja, frågan är ju, vad vill man göra sen?

Inga kommentarer: