torsdag 19 mars 2009

funderingar inför påsken

förra inlägget var otroligt torrt, jag gör ett nytt försök..

Jag gillar torsdagar.

höjdpunkten är nog fikat på BiologiBreddningstimmen. Idag blev vi bjudna på dumlemuffins. Dricka får vi fixa själva så jag har ett paket med tepåsar i mitt skåp som jag brukar använda på torsdagar (och andra dagar också) (Tepåsarna är Rättvisemärkt såklart). I en dumlemuffins finns ju en dumlekola, det kanske ni har listat ut... och på grund av mitt "godisstopp" blev den godbiten i mitten av muffinsen inte lika god som den borde vara. Ja, det är sant, man vänjer sig av med det söta..
Jag satt och fikade med Sara och Rasj, (som också har godis/chips/sötsaksstopp :) och vi brukar diskutera omkring det här ämnet ibland ;)
Hur snabbt man vänjer sig, och hur konstigt det är att det man nästan kan bli äcklad av sån't man tyckte var så gott förut...
Okej, det där lite extremt, det är inte så farligt, men lite så är det.
I vilket fall så hade vi en väldigt trevlig fikastund, med inte bara prat om sån't där.

En sak jag undrar nu är vad jag vill fylla mitt påskägg med... Vill jag ha ett traditionellt ägg med godis m.m. eller ska jag sattsa på mer mörk choklad, nötter, naturgodis.
Förstår ni mitt dilemma?
Vad är jag sugen på? Blir vanligt godis gott, eller blir det för sött??
det är frågan just nu.

om ni nu suckar och tänker att den där Isabelle har blivit löjligt hälsosam, så är det inte så. Jag undviker inte godis för att jag "bantar" eller nåt, utan jag har godisstopp för att Julia har det och sen har det blivit så att man har vant sig av med det söta tilltugget.

men ja.
Jag gillar torsdagar.

och imorn, då är det fredag.

Inga kommentarer: