måndag 9 mars 2009

lov ?

Det känns som om det har varit lov.
Det känns som om jag har varit borta väldigt länge från de överfulla bussarna.

men det var senast i fredags jag åkte hem från Risbergska, det har bara gått en helg sen sist.
Men känslan beror nog på resan i helgen. att jag åkte ifrån det vanliga.
På fredagskvällen körde vi mot Gravendal (positivt namn) där vi hittade ett hus som vi kunde sova i.
Efter en seg-kväll, dålig-sömn-natt och en tidig lördagsmorgon åkte vi iväg till backarna.
Härliga skidåkning, jag älskar't!
Resten av helgen var skidåkning, skidåkning, snö, mat, skratt, suckar, lekar, vänner.
En väldigt bra helg, som gick snabbt, men ändå inte.


Snart bli jag och tre vänner kyckling-mammor :)
I Biologi Breddning ska vi genomföra ett praktiskt experiment, och vi har valt att kläcka kycklingar. Just nu har vi äggen i ett värmeskåp, 18 ägg i en vanlig äggkartong, men äggen är inte "vanliga" ägg, utan i varje ägg finns det ett liv.
Jag är ansvarig för äggen på måndagar, så i morse gick jag till värmeskåpet, tog ut kartongen och vände på alla ägg, pratade lite med dem och sprutade vatten på äggen.
När det sen var dags att gå hem klockan fyra upprepade jag ägg-vändningen.
Nu är det dags att avsluta kvällen,
imorgon är det tisdag, och jag börjar 8.10 (för första gången sen jullovet (min Hälsoped. lärare är bäst på att ge "sovmorgon" ))

Inga kommentarer: