onsdag 1 april 2009

nystart

Solen sken idag.

Men inte på Karlstad-laget i Jönköping, Färjestad vann inte. Men jag och Sara ska göra som Julia sa;
"Skrik dig hes på fredag.."
och då, när de spelar hemma, då vinner de.

Imorse gick jag en promenad vid svartån.
Det var nystarten på livsstilen efter sjukdomen.
Efter min dipp med choklad, icke träning, sötsug osv så ska nystarta som sagt. Jag ska härmed försöka hålla mitt Sötsaks-stopp, för man kan se många skavanker när man testar ljusa vårkläder (särskilt ljusa jeans!) efter att ha gömt sig i mörka nyanser hela vintern.



Jag köpte i alla fall en snygg tröja på GinaTricot.
Svart är den färg som mina ögon dragits till under vintern, och på våren och sommaren motsvarar marinblå det svarta. Så fort jag ser en marinblå tröja (helst vit också) ska jag dit och titta lite närmare på den. Här har ni inköpet idag:
















På väg till matsalen stannade jag och pratade med en föredetta KTH-are som promotade KTH. Hon var jättesnäll och svarade på mina frågor. Och efter det är jag inte lika rädd för KTH, det verkar inte så farligt. Jag kom fram till vissa saker under mitt samtal med henne.
Bland annat att "Öppen ingång" bara är en sista utväg.

När jag inte har tittat på Hockey, promenerat, shoppat, pratat med en KTH-are, (och skrivit ett töntigt blogginlägg där jag skriver sånt jag borde hålla för mig själv..) så har jag repat till vårkonserten, tittat på Grey's Anatomy, skrivit Religionsrapport och varit lite småstressad.
Men jag har gjort mitt val, så...

Det var vår idag, ett vårtecken;
Jag hade inga vantar när jag gick utomhus. Det hörni, det är ett vårtecken.

Inga kommentarer: