måndag 2 mars 2009

Hockeydröm

När jag stänger av alarmet som ringer och påpekar att klockan är nio, dags att avsluta kvällen. Så ser jag en påminnelse:
"Hockeykväll"
Den ringde halv nio. Neej!! tänkte jag. Sprang till tvn och tryckte på On-knappen, men som tur är gick Hockeykväll halv tio, och inte halv nio. Så det är det jag sitter och väntar på just nu.

Seriespelet (kallas det seriespel?) är slut och på torsdag börjar slutspelet, ikväll får vi höra vilka Färjestad BK ska spela mot. Möjligtvis åker jag hem till Nilsson och ser på hockey på torsdag :)

Under början av dagen bar jag med mig min vattenflaska, det är ett tecken; Isabelle är trött och tycker att hon ser hemsk ut.
Jag har en föreställning om att vatten får en att se lite fräschare ut och jag tror att det mörka under ögonen försvinner. Men det är säkert bara föreställningar, bara önskningar. Efter en GeMu lektion där hjärnan fick tänkta på kvinter och terser osv, så var det Religionsprov.
Som uppladdning köpte jag en kaffelatte och en kaka, ja ni läste rätt, kaffelatte.

"Är det hälften mjölk i det där?" "Ska det var riktigt kaffe ska det inte vara mjölk i."
Det var några av pikarna jag fick från kaffe-John :)
Och utför går det, kaffe i kyrkan, kaffe i skolan, kaffe på jobbet, kaffe hemma till förmiddagsfikat.
oj, nu när jag skriver det låter det ju hemskt...
Och det där med kakan, hör ni? en kaka på en måndag, visserligen var det bara en liten vaniljdröm, men ändå. Men nu ska jag försöka ändra mitt lössläppta leverne, som jag har haft en tendens att falla tillbaka på under senare tid.
hahah,
men det är sant, en kaka på en måndag är fel för mig, jag har ändrat min syn på sötsaker. Jag tänker mycket på vad jag stoppar i mig. Jag tror mycket beror på godisstoppet. Och godisstoppet går bra, två månader har gått och än har jag inte stoppat i mig något godis. Men man är sin egen domare,

- Vi möter Brynäs, berättar jag för Jonathan.
- Vi?? säger han och skrattar
Jag är drabbad. Av supportersjukdomen.

Inga kommentarer: