lördag 14 mars 2009

vi måste lära de nya melodierna

Musikal à la Carte var mycket bra! Det var musikallinjen som gav en väldigt bra föreställning, jag satt med ett leende på läpparna väldigt ofta. Jag var där med mina goda vänner Madde, Lollo och Sara. Efter musikföreställningen tog vi bussen mot nästa musikunderhållning, melodifestivalen. Vi hann bara höra de två sista bidragen, men det var roligt ändå. (det var inte så kallt ute denna kväll vill jag även tillägga)
När folkets röster skulle delas ut blev det ett väldigt spänt läge i tv-rummet. Hyschanden och spekuleranden och häpna utrop. Tillsist gick Marlena Ernman ut som segrare.
"Alla svenskar kommer börja sjunga op'ra!"

Jag tycker att hon är en värdig vinnare, det är lite kul att ett annorlunda bidrag vinner. Det var mycket bättre att "Le Voix" vann än Måns Zelmerlövs "Hope and Glory".
Imorgon är det familjegudstjänst i Betelkyrkan som gäller, dags att ta tag i Religionsarbetet.
Om jag skulle skriva upp allt som ska göras och hinnas med fram till påsklovet, då skulle det bli en lång lista. Men, fysiklabbrapporten; nästan check!
Imorgon ska jag försöka hinna med;
skriva brev till Lisa, (Lisa, om det blir något brev så blir det inte långt...) spela blockflöjt, och skriva hälsokontrakt (hälsoped.) och hälsorapport (id o sv)
sömn nu? jatack

Inga kommentarer: