onsdag 18 mars 2009

syster




















Så här snygg kommer jag vara i vår.
Skorna är nya för dagen.

Mellan skolan (som slutar tolv på onsdagar hädanefter), sånglektion, intervju med ungdomspastor i Betel (Religionsarb.), och ensemble blev det en tur på stan.
Vårkläderna har fyllt butikerna, men det var inte kläder jag var ute efter denna eftermiddag, jag uträttade några andra ärenden.
Bland annat så:
Beställde jag studentmössa. Bra va?
Jag kikade på smycken (bl.a. till balen, jag tror att jag ska köpa hem ett halsband imorgon så ska jag testa med klänningen)
och sen kikade jag på vita skor, men de var för stora (som alltid, jag blir trött på mina små fötter...) men sen såg jag de där svarta, och det blev ett impulsköp :)
Som jag är rätt nöjd med :)

Vill också säga att jag inte pluggar jämt.
Idag började jag 11, det betyder sovmorgon för vissa, men för mig betyder det ofta pluggmorgon (som Julia kallar det) och det var så den här morgonen började. En timme hälsoped.-plugg, men idag var Julia ledig och när man är ledig kan man bli lite rastlös, så hon kom in i mitt rum och berättade att hon hade tråkigt. Hon skulle vara hemma själv hela dagen (hon är så stor och duktig för att vara så liten) så jag kände att jag "var tvungen" att lämna plugget och ge henne min tid :)

Så jag lämnade plugget, (med glädje) och vi hade en mysig morgon.
Vi spelade kort, satte på lite musik, fikade (bulle och saft/kaffelatte) någon gång måste man vara onyttig, och det blev en mysig onsdagsmorgon.
Sen var jag tvungen att gå.

Jag följer mitt Hälsokontrakt bra hittills. När jag klev av 11:an såg jag ju såklart 16 åka iväg, samtrafiken är ju inte den bästa, men eftersom det var en solig morgon tog jag en promenad till skolan istället för att vänta på nästa buss. Det tar lång tid att gå, längre tid än vad man tror, så det blev powerwalk den sista biten.

Förövrigt: Det är vår
och jag har en förkärlek till basar. Trots att jag spelat bas i några månader nu så slutade det med att jag satt med basen även denna ensemble-lektion. Men det är kul :)

Inga kommentarer: