måndag 23 mars 2009

Gympamusik

Måndag.
Kycklingarna har inte kläckts än. Vår biologilärare påstår att man kommer kunna höra de pipa, men vi är lite skeptiska till det. Men eftersom han har sagt det var jag ju tvungen att prova, så imorse när det bara var några enstaka lärare som passerade värmeskåpet i AB-korridoren så tryckte jag ett ägg mot örat och lyssnade, men det var tyst därinne.


Vi fick tillbaka fysiklabben idag, jag är rätt nöjd med resultatet :)

Vädret har blivit sämre igen (och det ser ut att hålla i sig under veckan...) så redan när man gick ut från Risbergska var man frusen, och då skulle man ta sig ända hem. ;) Så jag var rätt frusen när jag kom hem. Och när jag klev innanför dörren så satt Mamma i "korgstolarna" (som några möbler här hemma kallas ;) med en kaffekopp i handen. Jag hade tänkt att göra te, (vilket är mitt recept på värme och uppladdning inför plugg-eftermiddagen/kvällen) men i kaffekannan fanns det kaffe kvar och det blev kaffe istället.

Märker ni att jag inte kan sluta förundras att jag börjat dricka kaffe? Jag berättar om varje gång jag dricker kaffe :p haha

Så måndagseftermiddagen började väldigt bra, med kaffe och småprat med Mamma.

I mitt hälsokontrakt står det att jag ska röra på mig minst 20 minuter de dagar jag inte tränar. Och eftersom det är måndag idag (och jag och mamma inte kom iväg på Annelis Intensivpass) tänkte jag att en promenad kan ju vara bra. Så på med överdragsbyxor, flease, jacka, mössa och vantar.
Under min "power-walk" började det snöa, men vad gjorde det? jag hade ju bra kläder, och jag tror att jag har börjat förstå ordspråket;
"Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder."

och nu till dagens rubrik; Just nu är jag otroligt peppad på att sätta ihop ett jympa-pass. Så det första jag lyssnar efter när jag lyssnar på radio/musik är om låten passar till ett jympapass.
Kan man göra armhävningar? Friskis&Svettis-hopp? osv.
Jag vet, jag är nörd.

Jag beskrev dagen som plugg-eftermiddag/kväll, men än har det inte blivit så mycket av det. Jag har fixat lite smått och gott, mailat iväg ett arbete, promenerat, lyssnat på hockey, osv.osv.
Men i min tanke ska jag sätta mig med fysiken idag. Men innan det blir det te och kaka med Julia, minst en period hockey på tv:n, och . . . .
Så vi får se hur det blir med fysiken.

Inga kommentarer: