söndag 29 mars 2009

det är mig likgiltigt

"Människobarn
vet att du ibland kan känna vilsenhet,
när du står på jorden i din litenhet,
och ovanför på himlen blundar stjärnorna.

Människobarn,
vägen kanske känns som en oändlighet,
som den bara leder bort i ovisshet,
men ljuset bor i natten och i skuggorna.

Du är älskad där du går,
någon ser, någon tar din hand.
Någon följer dina spår,
leder i hela vägen fram.
Du är alltid älskad där du går.

Människobarn,
när din natt är mörkast,
har den redan vänt.
Följ din väg i ljuset som ditt hjärta tänt,
och ovanför på himlen lyser stjärnorna

Du är älskad där du går,

någon hör, någon rör din själ.
Det finns någon som förstår,
allt du gör, någon vill dig väl.
Du är alltid älskad där du går"

Usch. Idag har jag varit arg, och gråtit, men mest känt likgiltigthet.
Tack Robin och Jenna för att ni lyssnade :)
Men nu lämnar jag det bakom mig, som jag brukar göra, och istället är det en vanlig vecka som kommer.
Det ska bli roligt :)
Sista veckan före lovet faktiskt. Konstigt va?

Imorgon ska vi redovisa Religionen, och vår grupp har inte övat tillsammans någon gång, så man kan ju undra hur det kommer att gå.


Låten ovan är "Veckans Utmanare" på svensktoppen. Det är nämligen så att Pappa är utvald att under fyra veckor delta i Svensktoppsjuryn. Första veckan röstade Pappa, veckan efter Jonathan och sedan Mamma och den sista veckan var det min tur.
Och jag gillar den där låten, den passar idag. Den är från årets melodifestival om ni glömt/missat det, här har ni framträdandet: länk eller en annan: Du är älskad där du går
(Jag försökte hitta ett Youtube-klipp, men hon sjöng lite falskt i sitt bidrag i melodifestivalen, så det blev inte lika fint, så klicka på nr13 om ni vill höra den)

Så här röstar jag:
1. Du är älskad där du går - Susanne Alfvengren
2. Handlake Village - Takida
3. Hope and Glory - Måns Zelmerlöw

Inga kommentarer: