tisdag 10 mars 2009

mitt i veckan

Tur att inte musklerna förtvinar och konditionen försämras på 12 dagar. Jag kunde ta ut mig riktigt ordentligt, lägga på lagom mycket vikter, men så här i efterhand känner jag mig lite tröttare än vanligt. Det är till exempel jobbigt att gå upp för trappan. Men ett roligt träningspass var det. Jag citerar Helena Tranquist (ledare):
"Det spelar ingen roll hur hängig man är när man kommer hit,
men på nåt konstigt vis så är man alltid piggare när man går härifrån."

Ja, hur var resten av dagen då?
Den var lugn och skön. Skoldagen var kort, och bra, den innehöll utvärdering av livsstil på Hälsoped., franska glosor, te i Rosen med goa N3a:are, övning till Vårkonserten, övning till projektredovisningen.

När jag kom hem var Mamma hemma (hon är nämligen ledig, eller "undervisningsfri" som det kallas, på tisdagar! lyx) efter att ha druckit en kopp te (nu när jag tänker har jag druckit te x3 idag!) så åkte vi iväg till Stadium i Marieberg. Det blev en dyr utflykt :p
En skidjacka.
Uppdatering av träningsgarderoben, i form av träningslinne och träningstopp,
jag testade även ett par byxor, som jag ska köpa nån gång.
Träningskläder är mycket roligare/lättare att köpa än vanliga kläder. men ganska dyrt..

Ja, sen flög timmarna iväg, och det var dags för mig och Pappa att åka ner till Friskis.
det är tisdag idag, imorgon är det onsdag. Då är dags för projektredovisning, sen är vi klara! :)
nu är det tid för återhämtning.

Inga kommentarer: