torsdag 5 mars 2009

känna luften i mina lungor

Packning i högklackat samtidigt som jag lyssnar på Färjestad-Brynäs, det är min torsdagskväll.

Jag har huvudet fullt med saker jag ska göra. Jag har inte så mycket i skolan just nu, men det kommer. Det är många arbeten som sträcker sig över flera veckor, grupparbeten och enskilda.
När jag har mycket att hålla ordning på så har jag en tendens att bli lite självisk. Allt kretsar kring mig, vid matbordet är det bara jag som babblar, jag avbryter mamma med en ny fråga när hon svarar på min förra.
När vi sen ska dricka te, ska jag inte säga så mycket, jag ska lyssna.

Ikväll övade Flato Dolce igen. inför konserten nästa onsdag. Välkomna dit! Till trefaldighetskyrkan, klockan 19. Vi ska spela cirkus-musik, en väldigt rolig sats faktiskt. Alltså, Onsdag 11 mars kl 19.
Sen idag fick jag reda på att jag och Linnea ska få spela blockflöjtsduett på Risbergskas Vårkonsert! Oooh! va kul det kommer bli!
Vi vet inte hur mycket vi får spela, men, det är i alla fall något. Blockflöjten returns!!

Nu har två perioder spelats i Gävle, Färjestad leder med 1 mål.
Imorgon åker jag och mina vänner i Korskyrkan till Säfsen, det är anledningen till att jag packar.

2 kommentarer:

elka sa...

Jasså blockflöjtsmaffian ska spela på vårkonserten... :)

Belle sa...

yehs!! :D